
TRADYCYJNIE CZYLI JAK?..
Bajkowa Drużyna wykonała kolejny moduł z Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna moc bajek „TRADYCYJNIE CZYLI JAK?”
Zrealizowano zadania:
- Spotkanie z twórcami kultury ludowej- dzieci zapoznały się ze sztuką ludową regionu. Poznały tańce, melodie ludowe, noszone stroje, tradycje i obrzędy. Wysłuchały melodii i piosenek z okolic Tomaszowa Lubelskiego oraz zapoznały się z folklorem naszego regionu. Obejrzały 40-lecie Zespołu Folklorystycznego Roztocza. Wykonały prace plastyczne dotyczące dawnych ubiorów.
- Poznajemy nasz region – zapoznanie uczniów z historią powstania nazwy Tomaszów Lubelski oraz zabytkami znajdującymi się w mieście. Podsumowaniem było wykonanie pięknej gazetki, która będzie przypominać o naszym regionie.
- Jak odnaleźć własne korzenie? – pogadanka na temat naszych przodków. Wyjaśnienie pojęcia „z pokolenia na pokolenie”. Wspólne tworzenie z rodzicami „drzewa genologicznego”.
- Dobranocki z dawnych lat „Koziołek Matołek” – wspólne czytanie i oglądanie przygód Koziołka Matołka. Zwrócenie uwagi, że wszystkie odcinki zaczynają się tym samym wierszykiem: W Pacanowie kozy kują... Podróże Koziołka pozwalają nam dostrzec nie tylko urodę odwiedzanych Pacanowa stron, ale także poznanie miejscowych tradycji i obyczajów.