Szkoła Podstawowa Nr 3 im. doktora Janusza Petera w Tomaszowie Lubelskim

Deklaracja Dostępności

Szkoła Podstawowa nr 3 im. doktora Janusza Petera w Tomaszowie Lubelskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.spnr3tom.superszkolna.pl

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:


Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.


Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Brak tekstowych alternatyw dla treści nietekstowej.
  • Brak alternatywnej formy dla treści audio lub wideo.
  • Brak rozszerzonych napisów do nagrań wideo.
  • Brak audiodeskrypcji lub alternatywy dla mediów.
  • Brak audiodeskrypcji dla nagrań wideo.
  • Brak jasnych informacji i relacji w treści strony.
  • Niepoprawna lub nieintuicyjna kolejność treści na stronie.
  • Niewystarczający kontrast w treściach.
  • Nieodpowiednie odstępy między wierszami, akapitami i literami.
  • Niejasny cel linków – brak opisowych etykiet w kontekście.
  • Niepoprawne nagłówki i etykiety, utrudniające zrozumienie struktury strony.

Nadmierne koszty:

Brak informacji o nadmiernych kosztach.

Treści nieobjęte przepisami:

Brak informacji o treściach nieobjętych przepisami.


Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Piotr Szumilak — mejlowo spnr3@tom.post lub telefonicznie +48 84 664 24 43.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, jednak nie dłużej niż do 2 miesięcy od zgłoszenia.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do: Piotr Szumilak pod adresem spnr3@tom.post lub w siedzibie jednostki: ul. Żwirki i Wigury 6, 22-600 Tomaszów Lubelski.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynku:

Szkoła Podstawowa Nr 3 w Tomaszowie Lubelskim mieści się w dwóch budynkach. Budynek główny przy ul. Żwirki i Wigury 6 oraz budynek nr 2 przy ul. Matejki 7 Do budynku Przy ul. Żwirki i Wigury 6 prowadzą dwa wejścia, które nie są wyposażone w podjazdy dla wózków. Sekretariat znaduje się w pobiżu wejścia głównego aby dostać się do sekretariatu należy pokonać schody. Budynek jest dwukondygnacyjny, aby dostać się na poziom powyżej parteru należy pokonać schody. W budynku nie ma windy, pochylni, podjazdów, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych. Budynek jest dwukondygnacyjny, aby dostać się na poziom powyżej parteru należy pokonać schody. W budynku nie ma windy, pochylni, podjazdów, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.

Dostosowanie wejść do budynków:

Do budynku Przy ul. Żwirki i Wigury 6 prowadzą dwa wejścia, które nie są wyposażone w podjazdy dla wózków. Do budynku przy ul. Matejki 7 prowadzi jedno wejście wyposażone w podjazd dla wózków.

Dostosowanie korytarzy:

Korytarze są wystarczająco szerokie. Znajdują się na różncy poziomach. Brak podjazdów dla wózków.

Dostosowanie schodów:

Schody posiadają poręcze i są oznaczone taśmami kontrastowymi.

Dostosowanie wind:

Brak wind.

Dostępność pochylni:

Pochylnia przy wejściu do budynku przy ulicy Matejki 7.

Dostępność platform:

Brak platform.

Dostępność tyflomap:

Brak tyflomap.

Dostosowanie parkingów:

Możliwość zaparkowania przy wejściu do budynków. Brak wydzielonych miejsc dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym:

Pozwalamy na wstęp z psem asystującym do budynku urzędu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Dostępność tłumacza języka migowego:

Tłumacz migowy nie jest dostępny

Dostępność informacji głosowych:

Brak informacji głosowych.

Dostępność pętli indukcyjnych:

Brak pętli indukcyjnych.