Szkoła Podstawowa Nr 3 im. doktora Janusza Petera w Tomaszowie Lubelskim

Tutaj powinien być opis

„Akademia Świetlicowa. Świetliczaki na tropie …zagadek”

Świetlica szkolna brała udział w II edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Akademia Świetlicowa. Świetliczaki na tropie …zagadek” . Organizatorem projektu jest Wydawnictwo SUKURS reprezentowane przez redakcję dwumiesięcznika „Świetlica w Szkole”.

Cele projektu: wychowanie aktywnego, świadomego swoich możliwości i posiadającego umiejętność współistnienia z przyro­dą ucznia; uwrażliwienie dzieci na piękno otaczającego świata i potrzebę ochrony przyrody; działanie na rzecz ochrony różnorodności biologicznej i ekosystemów na terenie naszego kraju i świata; rozwijanie zdolności manualnych ucznia; zainicjowanie współpracy między placówkami w całej Polsce.

Zadaniem uczestników było wykonanie co najmniej 10 zadań

Grupa świetlicowa zrealizowała zagadnienia:

  1. Cztery pory roku, a może więcej…? – rozmowa na temat jakie mamy pory roku i co je charakteryzuje. Uczniowie wykonali koronę dla Pani Jesieni i jesienne pejzaże.
  2. Kto na podium dzisiaj stanie? - oglądanie księgi rekordów "Naj wśród zwierząt?" - rozmowa kierowana. Pokaz zwierząt na komputerze. Wykonanie albumu obrazkowego ze zwierzętami.
  3. Czy ten obraz sie rusza?- uczniowie zapoznali się ze sztuką złudzeń optycznych czyli op-art. oraz Jak rysunek wpływa na oko widza, a nie na jego intelekt.
  4. Co to jest gafa? – uczniowie próbowali odpowiedzieć na pytanie co to jest gafa? Bon ton - o dobrym wychowaniu-  kształcenie nawyków grzecznościowych. Udzielanie przez dzieci odpowiedzi z uzasadnieniem dlaczego warto być miłym i uprzejmym. Dzieci grały w gry planszowe "Dobre wychowanie i znaki drogowe". Wykonały pracę plastyczną "Chmurkowe savoir vivre".
  5. Piła czy młot? Po co rybom narzędzia? Chcę wiedzieć więcej - zaznajomienie dzieci z najdziwniejszymi rybami występującymi w wodach całego świata. Prezentacja ryb na ekranie telewizora. Wykonanie pracy plastycznej "Podwodny świat" z wizerunkiem wybranej ryby.
  6. Dlaczego tenisiści nie latają w kosmos czyli co to są homofony? - rozmowa na temat wyrazów mających podobne brzmienie, a inne znaczenie i pisownie - słowa wieloznaczne. Praca plastyczna - album obrazkowy "Homofony".
  7. Czym pachną pory roku? - zapoznanie z sylwetką malarki Fridy Kahlo - pokaz jej prac. Znaczenie kwiatów w życiu człowieka. Rozmowa o kwiatach charakterystycznych dla różnych pór roku. Praca plastyczna " Kwiaty we włosach" oraz praca techniczna "krokus". Słuchanie i śpiewanie piosenek o wiośnie.
  8. Ile jaskółek wiosnę zwiastuje? - odczytywanie przysłów o ptakach, wyjaśnianie ich znaczenia. Opisywanie wyglądu wybranego ptaka na podstawie pokazu ilustracji. Wykonanie pracy plastyczno - technicznej przedstawiającej wybranego ptaka.
  9. Czy czas ma skrzydła? Rozszerzenie wiadomości o sposobach mierzenia czasu dawniej i dziś. Praca plastyczno - techniczna - wykonanie kalendarza w formie zegara.
  10. Gdzie jest ukryty skarb – omówienie wielkich wypraw geograficznych. Praca plastyczna na dużym arkuszu papieru dużej mapy skarbów.
  11. Jak zostać piratem – nauka gry w statki. Omówienie cech charakterystycznych piratów znanych z bajek. Oglądanie bajki o piratach. Praca plastyczna „mój pirat”.