
Ogólnopolski program edukacyjny - „Szkolne Przygody Gangu Fajniaków”
Od początku bieżącego roku szkolnego w klasie II „a” pod kierunkiem pani Bożeny Gajewskiej realizowany był program edukacyjny - „Szkolne Przygody Gangu Fajniaków”.
Zadanie konkursowe polegało na przeprowadzeniu zajęć dotyczących wybranego żywiołu na podstawie scenariuszy i materiałów edukacyjnych dostępnych na stronie programu, udokumentowaniu i opisaniu tych zajęć oraz przesłaniu indywidualnych prac plastycznych dzieci inspirowanych wybranym żywiołem. W klasie podczas nauczania stacjonarnego zrealizowano dwa żywioły: woda i ogień.
Jury przy wyborze zwycięskich i wyróżnionych prac kierowało się poniższymi kryteriami:
- Kreatywność przygotowanej pracy plastycznej;
- Widoczny wkład zaangażowania dzieci w tworzenie pracy plastycznej;
- Zgodność Pracy Konkursowej z tematyką i celem Konkursu polegającym na propagowaniu postaw proekologicznych i wrażliwości ekologicznej;
- Osiągnięcia specjalne, np. wyjątkowa skala przeprowadzonych zajęć, wyjątkowo innowacyjne podejście.
Ogłoszenie wyników miało miejsce 17.12.2020 r. w konkursie brały udział klasy I-III oraz premierowo grupy 0. Łącznie do konkursu przystąpiło 2144 placówek i zostało przesłanych aż 6999 prac.
Klasa II „a” zdobyła nagrodę w żywiole ogień.
Zajęcia dotyczące żywiołu ognia wzbudziły wiele emocji i zaciekawienia wśród uczniów. Na początku zajęć uczniowie zostali zapoznani skąd się bierze ogień i jakie ma znaczenie w życiu codziennym. Wszystkie doświadczenia zaproponowane w scenariuszu zostały wykonane w klasie z zachowaniem bezpieczeństwa i reżimu sanitarnego. Dzieci wspólnie przeczytały rozdziały pt. „Kochajcie zieleń” oraz „Co za dużo to niezdrowo” z książki „Gang Fajniaków i miasto marzeń”. Uczniowie zwrócili uwagę, że należy segregować śmieci i nie należy spalać w kominach, bo zatruwają atmosferę, umieją wskazać nowoczesne sposoby ogrzewania mieszkań, wiedzą, że ogień jest niebezpieczny dla środowiska i znają jakie przedmioty samoistnie mogą spowodować pożar. Na koniec zajęć dzieci wyciągnęły wnioski, że przyjemnie i radośnie żyje się na kolorowej, czystej planecie, dlatego segregują śmieci od najmłodszych lat. Przyroda potrzebuje wszystkich warunków atmosferycznychz umiarem.